کد خبر: 85924

به دنبال افزایش درگیری‌ها در نوار غزه؛

اخبار سومین روز از عملیات طوفان الاقصی/ خبر درحال تکمیل است

ارتش صهیونیستی در بمباران مناطق مسکونی غزه از بمب های ممنوعه فسفر استفاده کرد.

*ارتش رژیم اسرائیل شب گذشته بیش از 500 حمله هوایی به نوار غزه انجام داد.

*درگیری‌ها در سومین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه اشغالگران بین نیروهای رژیم صهیونیستی و مبارزان مقاومت فلسطین در مناطقی در داخل اراضی اشغالی ادامه دارد و صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند که منجر به شهادت غیرنظامیان بی‌دفاع و تخریب منازل و مساجد می‌شود. رسانه‌های صهیونیست اعلام کرده‌اند: در سومین روز جنگ هستیم؛ اما هیچ کنترلی تا الان نه در میدان و نه در غلاف غزه، نداشته‌ایم.

*جنگنده های رژیم صهیونیستی در جنایت هولناکی دیگر به بمباران خانه‌ای در رفح مبادرت کردند. در این بمباران دست کم ۱۸ نفر به شهادت رسیدند که بیشتر شهدا زنان و کودکان هستند.

*رسانه های فلسطینی تصویر افسر اسرائیلی به نام «شخوف سورام» را منتشر کرده‌اند که سال گذشته همراه دیگر همقطارانش به شهر «نابلس» در کرانه باختری حمله کردند و «ابراهیم نابلسی» را به شهادت رساندند. این افسر صهیونیستی درحال حاضر به اسارت گرفته شده است.

*رسانه های اسرائیلی اعلام کرده‌اند: شبه نظامیان فلسطینی تحت پوشش حملات موشکی به 20 شهرک، 11 اردوگاه و یک پایگاه ارتش اسرائیل نفوذ کردند.

*سخنگوی ارتش اسراییل گفته است: غزه را با بیش از 1۰۰۰ تن مواد منفجره هدف قرار دادیم.

*خبرنگار العالم در غزه خبر داده است که باریکه غزه اکنون در معرض بمباران مداوم صهیونیست ها قرار دارد. رژیم اشغالگر رسما به کشته شدن ۷۰۰ نفر اعتراف کرده اما تعداد کشته شدگان این رژیم خیلی بیشتر از این است.

*رسانه های رژیم اشغالگر اعلام کرده‌اند که گردان‌های القسام ۲۰ شهرک نشین دیگر و ۱۱ نظامی اسراییلی را به اسارت گرفتند.

*وزارت بهداشت فلسطین از شهادت ۴۳۶ شهروند شامل ۹۱ کودک ، ۶۱ زن و زخمی شدن ۲۲۷۱ شهروند فلسطینی دیگر خبر داد.

* سخنگوی جنبش حماس اعلام کرده است: مدتی طولانی برای عملیات طوفان الاقصی برنامه‌ریزی و آماده‌سازی صورت گرفته است. ما در برابر یک دستاورد استراتژیک برای گردان‌های قسام هستیم که نبرد را با اقتدار، مدیریت و اداره کرده است. امروز سخن درباره آتش‌بس مطرح نیست و هیچ صدایی مافوق صدای نبردها نیست.

* تونس برای همدردی با مردم غزه؛ سرود ملی فلسطین را در مدارس خود پخش کرده است.

*رهبر کره شمالی«کیم جونگ اون» گفته است: حمایت خودم را از فلسطینی‌ها اعلام می‌کنم. فلسطین نه تنها مسئله عرب‌ها و مسلمانان؛ بلکه مسئله آزادی است.

*موشک‌های اسراییلی «مسجد رضوان» در محله شیخ رضوان در غرب غزه را مورد هدف قرار دادند.

*رسانه‌های اسراییلی می‌گویند که زخم حمله حماس سال‌ها طول می‌کشد تا بهبود یابد چرا که ارتش اسراییل نظم و پیوستگی لازم را ندارد.

*شبکه صهیونیستی کان رژیم اسراییل اعلام کرد که تعدادی از نظامیان اسراییلی در درگیری رو در رو با نیروهای جنبش حماس در منطقه «شعار هنیگف» کشته شدند.

*برخی منابع صهیونیستی نیز اعلام کردند که «الی گیزنبرگ» افسر ارشد واحد «شطیت 13 » رژیم صهیونیستی در درگیری‌های اطراف غزه کشته شده است.

*شبکه قدس اعلام کرده است: راهبرد مقاومت در عملیات طوفان الاقصی، طولانی کردن نبرد با اشغالگران در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه است.

*گردان‌های حماس؛ ده‌ها موشک به سمت مقر استقرار اشغالگران صهیونیستی در «جحر الدیک» پرتاب کردند.

*روزنامه الاخبار در شماره امروز (دوشنبه) خود نوشته است: نیروهای محور مقاومت سقف مشخصی را تحت عنوان خط قرمز خود تعریف و تأکید کرده اند که در صورت عبور دشمن از این خط قرمز، همه جبهه ها یک بار برای همیشه فعال می شوند.

*مسجد السوسی در اردوگاه الشاطی بدون اخطار قبلی توسط رژیم صهیونیستی بمباران شد و تعداد زیادی شهید و مجروح برجای گذاشت.

*در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در غزه، «کتائب القسام» تل‌آویو و قدس اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داد.

*رسانه‌های رژیم اسرائیل از اصابت یکی از موشک‌های مقاومت غزه به منطقه‌ای در نزدیکی شهر قدس اشغالی (بخش غربی) خبر دادند.

*شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: 300 هزار نظامی به خدمت احتیاط فراخوانده شدند که بیشترین تعداد فراخوانی نیرو در تاریخ اسرائیل است.

این خبر درحال بروز رسانی و تکمیل است/

مرتبط ها